Pomoc


Informacja dla osób korzystających ze strony internetowej Portalu Leśno-Drzewnego

Portal Leśno-Drzewny (strona internetowa PL-D) jest stroną internetową, na której zamieszczane są dokumenty, komunikaty i informacje dotyczące sprzedaży drewna przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe (PGL LP). Na stronie udostępnione są formularze zgłoszeniowe do poszczególnych aplikacji sprzedażowych, wyszukiwarka danych kontaktowych do wszystkich jednostek organizacyjnych PGL LP oraz przekierowanie do mapy, na której zaznaczono granice nadleśnictw i regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych.  Dodatkowo strona udostępnia funkcje do logowania do aplikacji  PLD i aplikacji e-drewno.

Informacja dla osób korzystających z aplikacji sprzedażowych tj. Portalu Leśno-Drzewnego i aplikacji e-drewno.

Portal Leśno-Drzewny (PLD) to system do zarządzania obrotem drewna w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe. W ramach systemu PLD udostępniane są moduły takie jak Panel Kontrahenta czy Sprzedaż ofertowa.

Aplikacja e-drewno to system umożliwiający zakup drewna w nadleśnictwach całej Polski w drodze aukcji elektronicznych. Korzystać z aplikacji e-drewno mogą przedsiębiorcy po wcześniejszej rejestracji w Portalu Leśno-Drzewnym. Nie będąc zarejestrowanym użytkownikiem można obserwować przebieg licytacji, ale nie można licytować.
Zarejestrowany w systemie przedsiębiorca może uczestniczyć w dowolnej liczbie aukcji w dowolnym nadleśnictwie. W imieniu jednego przedsiębiorcy może licytować jeden lub kilku zarejestrowanych użytkowników.

Panel Kontrahenta jest modułem aplikacji PLD,  bezpłatnym rozwiązaniem przygotowanym przez Lasy Państwowe dla przedsiębiorców, którego celem jest dalsza profesjonalizacja obsługi procesów biznesowych związanych z obrotem drewnem. Umożliwia dostęp do danych dotyczących:

– kwitów wywozowych,

– szczegółów kwitów wywozowych,

– limitu kredytu kupieckiego,

– stanu zobowiązań,

– realizacji umów sprzedaży,

– faktur elektronicznych.

Dostęp do modułu Panel Kontrahenta nadawany jest w ramach dostępu do aplikacji PLD, na postawie wypełnionego formularza, złożonego we właściwej jednostce Lasów Państwowych. Dostęp do aplikacji nadawany jest jedynie użytkownikom zgłoszonym na piśmie przez przedsiębiorcę.


Najczęściej zadawane pytania

Jeśli jesteś przedsiębiorcą wybierz jednostkę Lasów Państwowych (nadleśnictwo / Zakład). Pobierz, wydrukuj i wypełnij formularz rejestracyjny dla Przedsiębiorców do rejestracji w aplikacji PLD i e-drewno do którego link znajdziesz w sekcji Formularze do pobrania, pod przyciskami logowania w prawej części tej strony. Przedłóż dokument w wybranej jednostce. Pracownik Lasów Państwowych (LP) utworzy dla Ciebie konta w aplikacjach sprzedażowych. Poda unikalny login i przekaże niezbędne informacje do zalogowania.
Jeśli jesteś osobą fizyczną skontaktuj się z najbliższym nadleśnictwem. Pracownicy udzielą informacji gdzie obecnie prowadzona jest sprzedaż detaliczna.

Aby rozpocząć zakupy koniecznym jest wpłacenie wadium w wysokości określonej w regulaminie aplikacji sprzedażowej, które jest zabezpieczeniem na wypadek niepodpisania przez przedsiębiorcę umowy zakupu wylicytowanego/przydzielonego drewna.

W wybranej aplikacji, pod okienkiem logowania naciśnij na link Nie pamiętasz hasła?. System poprosi Cię o wpisanie nazwy użytkownika, po czym na przypisany do niego adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z instrukcją zmiany hasła.

Zasady rejestracji i bezpiecznej pracy w PLD

Nawigacja Widoków

Wydarzenie Widoki nawigacja

Aktualny miesiąc

Kalendarz Wydarzenia

Logowanie do aplikacji:

Informujemy, że dla aplikacji PLD, w godz. 19.00-20.00 mogą wystąpić przerwy w dostępie do usługi z uwagi na prowadzone prace serwisowe.

Przejdź do treści