Portal Leśno-Drzewny (strona internetowa PL-D) jest stroną internetową, na której zamieszczane są dokumenty, komunikaty i informacje dotyczące sprzedaży drewna przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe (PGL LP). Na stronie udostępnione są formularze zgłoszeniowe do poszczególnych aplikacji sprzedażowych, wyszukiwarka danych kontaktowych do wszystkich jednostek organizacyjnych PGL LP oraz przekierowanie do mapy, na której zaznaczono granice nadleśnictw i regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych. Dodatkowo strona udostępnia funkcje do logowania do aplikacji PL-D, aplikacji e-drewno oraz Panelu Kontrahenta.
Aplikacja PL-D (PL-D) to program służący do przeprowadzenia procedury sprzedaży ofertowej przez PGL LP. Sprzedaż ofertowa uwzględnia dotychczasowe zakupy drewna poczynione przez przedsiębiorców w PGL LP.
Dokonywać zakupów i uczestniczyć w przebiegu procedury sprzedaży może jedynie zalogowany użytkownik przedsiębiorcy, który posiada własny login otrzymany przy rejestracji oraz hasło, które ustala samodzielnie. Przedsiębiorca może dokonywać zakupów na terenie całej Polski.
Aplikacja e-drewno to system umożliwiający zakup drewna w nadleśnictwach całej Polski w drodze aukcji elektronicznych. Korzystać z aplikacji e-drewno mogą przedsiębiorcy po wcześniejszej rejestracji w Portalu Leśno-Drzewnym. Nie będąc zarejestrowanym użytkownikiem można obserwować przebieg licytacji, ale nie można licytować.
Zarejestrowany w systemie przedsiębiorca może uczestniczyć w dowolnej liczbie aukcji w dowolnym nadleśnictwie. W imieniu jednego przedsiębiorcy może licytować jeden lub kilku zarejestrowanych użytkowników.
Aplikacja Panel Kontrahenta jest bezpłatnym rozwiązaniem przygotowanym przez Lasy Państwowe dla przedsiębiorców, którego celem jest dalsza profesjonalizacja obsługi procesów biznesowych związanych z obrotem drewnem. Umożliwia dostęp do danych dotyczących:
– kwitów wywozowych,
– limitu kredytu kupieckiego,
– stanu zobowiązań,
– realizacji umów sprzedaży,
– faktur elektronicznych.
Dostęp do aplikacji Panel Kontrahenta nadawany jest na postawie wypełnionego formularza, złożonego we właściwej jednostce Lasów Państwowych. Dostęp do aplikacji nadawany jest jedynie użytkownikom zgłoszonym na piśmie przez przedsiębiorcę.
Aby rozpocząć zakupy koniecznym jest wpłacenie wadium w wysokości określonej w regulaminie aplikacji sprzedażowej, które jest zabezpieczeniem na wypadek niepodpisania przez przedsiębiorcę umowy zakup wylicytowanego/przydzielonego drewna.
W wybranej aplikacji, pod okienkiem logowania naciśnij na link. System poprosi Cię o wpisanie kodu z obrazka oraz adresu mail, na który zostanie wysłana wiadomość z instrukcją zmiany hasła.
Informujemy, że dla aplikacji PLD, w godz. 19.00-20.00 mogą wystąpić przerwy w dostępie do usługi z uwagi na prowadzone prace serwisowe.